Kuukausittainen arkisto:heinäkuu 2013

SPORTMAMA: Lajiesittelyssä KUNTOSALIHARJOITTELU

Alkusanat H-hetki lähenee ja kasvava vatsa saa olon tuntumaan kömpelöltä, kuulostaako tutulta? Jatkan silti liikkumista! Jos voi hyvin, voi huoletta jatkaa liikkumista synnytykseen asti. Liikunta on hyväksi sekä äidille että lapselle. Se miten, ja kuinka paljon voit liikkua on yksilöllistä! … Lue loppuun

Kategoria(t): Raskausaika, Uncategorized | Avainsanat: , , , , , | Kommentoi

SPORTMAMA ja liikuntavinkit raskauden aikana

Odotusaika ja liikunta fysioterapeutin näkökulmasta. Julkaisin aiheesta kirjoituksen 7.3.2013 http://www.annemarihuhtiranta.fi yrityssivuillani – siirtyessäni kolmannelle kuulle. Nyt päivitetään tiedot ajantasalle, kun olen itsekin edennyt odotusajassa (vko31)ja  kokenut odotusajan muutoksia liikunnassa tähän asti. Kertaus on opintojen äiti. Toivottavasti selkeyttää ajatuksiasi! Raskaus ja … Lue loppuun

Kategoria(t): Uncategorized | Avainsanat: , , , , , , , , , , , , , , , | 5 kommenttia

SPORTMAMA: Raskaus ja ravintovinkit

SPORTMAMAN RASKAUS JA RAVINTOVINKIT Meikäläisen näkökulmasta asiaa. Alkupalaksi Me kaikki olemme yksilöitä ja kannattaa aina neuvotella oman lääkärin kanssa, mikäli jokin askarruttaa mieltä. Kuuntele aina omaa kehoasi ja toimi niin, miten sinusta tuntuu hyvältä ja mikä on parasta sinun ja … Lue loppuun

Kategoria(t): Raskausaika | Avainsanat: , , , , , , , , , , , , , , | 6 kommenttia

SPORTMAMA: Matkustus ja lentäminen raskaana

Tukisukat – mitä ne on? Hyvä tietopaketti löytyy täältä; http://www.tukisukat.fi/fin/Kuka_voi_kayttaa_tukisukkia.7.html Vuoden alussa ennen kuin ”tärppäsi” –  oli suunnitelmissani lähteä uudestaan Australiaan koko elokuuksi lomalle. Raskauden edetessä sain kuitenkin vinkkejä ystäviltäni ja kätilöystävältäni, että raskauden loppuvaiheessa kannattaa jättää pidemmät lennot väliin. … Lue loppuun

Kategoria(t): Raskausaika | Avainsanat: , , , , , , , , , , , , | Kommentoi